16 Ocak 2014 Perşembe

KLASİK ARABA

                                       
İlk olarak halk arasında yanlış bilinen bir bilgiyi belirtmek isterim ki bu; eski model ve orjinal olan her araç klasik bir araç değildir. Bunların belli kriterleri vardır. Bu yazımda da sizlere bu kriterlerden bahsedeceğim. Bu kriterler; Bir otomobilin klasik olarak nitelendirilebilmesi için ilk olarak 25 yaşın üzerinde olması şarttır. Daha sonrasında üretildiği tarihteki satış fiyatı ve üretim sayısı önemlidir. Üretim sayısı olarak kısıtlı bir sayıda üretilmiş olması gerekmektedir. Bunun dışında istisnasız kesinlikle bütün parçaları orjinal olmalıdır. En ufak bir yabancı parça kullanılması bile klasik olma özelliğini yok eder. Ayrıca restore edilmiş ise bile orjinaline sadık kalınarak yapılmış olması gerekir. Son olarak belirtmem gereken kriter ise; otomobilin çizgileri, hatlarıdır. Klasiği klasik yapan en önemli şey çizgileridir. Klasik araçlara dikkat edilirse hiçbir yıl üretilen otomobillerde aynı çizgiler kullanılmamıştır. Bir yıl üretilen modelin çizgileri diğer yıl üretilenden farklıdır.
Bunların dışında bir de klasik otomobillerin değerlerini arttıran hususlar vardır. Otomobil tenteli veya tek kapı olursa değeri diğerlerine göre daha fazla olacaktır. Klasik otomobillerde iki kapılı araçların pek fazla rağbet görmediğini ve diğer klasiklere göre daha düşük fiyatlara sahip olduğunu da bir dipnot olarak belirtmek isterim.
Herkese iyi sürüşler diliyorum...


CHRSYLER300c(1957)






FORD MUSTANG FASTBACK (1965)
 Ford Mustang Fastback with Cammer Engine (1965) 



BMW 315 PS (1929)


Günümüzde dünyanın önce gelen otomobil şirketlerinden BMW'nin 1928 yılında Fahrzeugtechnik Eisenach A.G. şirketini satın alarak araba üretimine geçmesiyle ürettiği ilk otomobil BMW 315 PS.
MERVE YURTSEVEN


0 yorum:

Yorum Gönder

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı